OVER

Graag stel ik me aan je voor: ik ben Trudy Langeveld en van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in alles wat met kleur, vorm, kunst, design en interieur te maken heeft.

Ik werd o.a. geïnspireerd door mijn grootmoeder (1902) van mijn moeders kant waar ik tijdens schoolvakanties vaak logeerde. Zij was haar tijd ver vooruit door op veilingen meubels en andere leuke spullen voor haar huis te kopen. In die tijd deden de meeste mensen 30 jaar met hun, bij hun huwelijk aangeschafte, meubels. Alles werd zo praktisch mogelijk neergezet en zo bleef het ook jaren staan….bij mijn “oma  Apeldoorn” echter niet, regelmatig schoven we met de meubels zodat er weer een compleet nieuwe woonkamer ontstond.

Op 19-jarige leeftijd kwam ik in contact met iemand die haar huis zeer smaakvol had ingericht met Frans en Belgisch antiek en prachtige kunst. Een onalledaagse antieke linnenkast in de open keuken diende als servieskast, een muur bij de Franse eethoek was volgehangen met een collectie van o.a. moderne kunst, er waren knal- turquoise kleurige muren in de slaapkamer passend bij de turquoise Aziatische vazen die op de antiek rococo commode stonden….het was een openbaring dat een interieur ook zo kon zijn!

In de jaren dat ik in Frankrijk woonde en werkte werd deze passie nog verder ontwikkeld. Brocante markten, woonbladen, galeries, speciale winkeltjes, antiekmarktjes, noem maar op, ik was en ben er nog steeds dol op!

Na vele omzwervingen, verhuizingen en verbouwingen ben ik op aanraden van een buurman gaan overwegen het “interieur pad” op te gaan i.p.v. de geplaveide weg van de gezondheidszorg. Toen ook een bevlogen tante erop aandrong er iets mee te gaan doen, omdat zij zelf deze kans nooit had aangegrepen, ben ik mijn hart gaan volgen.
Sinds 2006 ben ik klanten gaan adviseren op interieurgebied. Een nieuwe indeling, een kleuradvies, een zoektocht naar de juiste schemerlampen of een uitdagende metamorfose, alles was en is ontzettend leuk om te doen.

Later ben ik ingesprongen op de veranderende woningmarkt. Bij de Styling Concepts Group, de eerste en enige Q-for gekwalificeerde opleiding op dit gebied in Nederland, heb ik de opleiding tot verkoop stylist gevolgd. Een totaal ander concept want bij verkoopstyling wordt de woning als marketingobject neergezet. De presentatie op internet is hierbij van groot belang. De zoektocht naar een woning begint hier, dus de eerste indruk moet zo goed zijn dat de interesse gewekt wordt en een bezichtiging aangevraagd wordt. Ruimtelijk, licht en neutraal zijn hierbij de kernwoorden, de woning moet opvallen tussen het grote aanbod.

Zowel interieurstyling als verkoopstyling is een uitdagend vak omdat je met mensen en hun emoties te maken hebt.
Want waar komt anders de slogan “Home is where the heart is” vandaan?

Graag adviseer ik je op het gebied van vastgoedstyling.